École des chartes » ELEC » Cartulaires d'Île-de-France » Saint-Martin-des-Champs » Tome 2 » X. — Actes concernant les fondations anglaises dépendant de Saint-Martin sous Henry Ier (1108-1135) » Périers, 1125 — 1er décembre 1135

Le roi Henry Iconfirme à St-Martin-des-Champs et à la Madeleine de Barnestaple diverses propriétés, parmi lesquelles les terres qu'il a précédemment données après son second mariage.

  • A1 Original Arch. nat. K 22, nº 86.
  • A2 Autre original, Arch. nat., L 875, nº 30.
  • B Vidimus (Inspeximus) d'Edward II, 25 décembre 1316, Charter rolls, 10 Edw. II, nº 39.
  • C Inspeximus du vidimus de 1316, 8 mai 1401, ind. Calendar of the State papers, Close rolls, Henry IV, 1399-1401, p. 485.
  • a Marrier, Monasterii S. Martini de Campis historia, p. 409.
  • b Tardif, Monuments hist., pp. 230-231, nº 417 d'après A.
  • c Dugdale, Monasticon Anglicanum, new edit, t. V, p. 198, num. iii, d'après B.
  • d Oliver, Monasticon diœcesis Exoniensis, p. 199, num. v, d'après c.
  • e Recueil des chartes et documents de l’abbaye de Saint-Martin des Champs, monastère parisien, éd. Joseph Depoin, Ligugé, 1913-1921.
D'après e.

Henricus, Dei gratiarex Angloruma, episcopo Exonie et vice-comiti, et Alveredo de Toteneisb, et omnibus baronibus et fidelibus suis Francis et Anglicis de Devenescirac salutem. Sciatis me donasse et firmiter concessisse Deo et Sancto Petro de Cluniaco et Beatissimo Martino de Campis, ecclesiam Sancte Marie Magdalene de Barnestapla, cum omnibus appendiciis suis, sicut venerabilis memorie Johel et alii fideles Xristi, pro statu et incolumitate regni mei, et pro salute anime mee, et patris et matris mee, et Mathildis regine uxoris mee et Willelmi filii mei, et predecessorum et antecessorum meorum130. Et volo et firmiter precipio quod bene et in pace et honorifice et libere teneant unam virgatam terre de Piltona cum lucod et aquis et pratis, et alteram virgatam de Pillandae, cum lucof, et molendinum de Barnestapla, cum multura totius castelli, et alteram virgatam de Kimelandag, et i. ferlingum terre de Cerchilla, et unum ferlingum terre de Cokoslega et unum ferlingum de Witefelda, cum lucod ; et quinque solidos de molendino de Almondesworde, et quinque solidos quos Henricus de Soratona dedit ; et duos solidos de molendino de Langatrivah. Et sciatis me clamasse quietam totam supradictam terram, de omnibus geldis, et danegeldis, et hidagiis et placitis et auxiliis, et omnibus consuetudinibus, cum socca et sacca, et toll et theami et in fanguenetes, in bosco et in plano, aquis, pratis, viis, semitisj. Testibusk Johanne episcopo131 Luxoviensil, Roberto de Sigillo, Roberto comite de Gloucesterm et comite de Auco, Baldwino den Ridvers132, Willelmo filio Odonis, Willelmo de Vernetoo, Ilberto de Lacip, Roberto de Curciq. Apud Pirarios133.


a Angliæ B.
b Totnes B.
c Devonshire B.
130 L'omission de prières pour la reine Alice, disgraciée dès 1125 en raison de sa stérilité, donne lieu de penser que ce mandement, postérieur à son mariage (on y confirme les dons faits après ses noces), se place entre 1125 et le 1er décembre 1135, date funèbre de Henry Ier.
d luto B.
e Pillauda a.
f et lutum B.
g Kunelanda B.
h Langaton B.
i teme et viis et semitis B.
j teme et viis et semitis B.
k Teste B.
131 Jean, évêque de Lisieux (1107-1141).
l Lexoviensi B.
m Gloec[ester] A2.
n Redveriis B.
132 Futur bienfaiteur de St-Martin-des-Champs et fondateur du prieuré de St-James d'Exeter.
o Vern[um] A2, B.
p Lacy B.
q Curcy B.
133 Périers-sur-le-Dun, ca. Douvres, ar. Caen.